Tripla Apex #075 - A szemében van egy kis őrület

2019-04-28

Előírás szerinti GS szerviz, Hella tapasztalatok, illetve "kéne egy új sisak" bemelegítésként. Téligumis Superbike verseny Assenben, de erről majd később. Dovi szenvedett Austin-ban, mégis vezeti a bajnokságot. Motoron kell maradni, és utána lehet beszélni az eredményekről. Lorenzót megátkozták, ez van, ha hajlik a karbon lengővilla. Nem a Honda hétvégéje volt a texasi, Crutchlow elesett, MM93 szintén, Lorenzo meg...hagyjuk is. Egy Rins futamgyőzelem nem jelent még VB-címet, Miller is csak néha talál szemet. Újabb bizarr rajtjelenet, ezúttal Vinales és Mir mozdultak be. Vinales úgy gondolta, hogy emiatt háromszor is érdemes bűnhődni. Petrucci enervált, mi tudjuk is, mi a baj. A Team Tóthnál eltűnt a motor, a nem egyértelmű sztoriban Barbera is lelépett a csapattól. MM93 szerethető módon próbálta újraéleszteni a Hondát, aztán látványos módon adta fel. Sebaj, így izgalmasabb a bajnokság! Moto2-ben a svájci fiú megrázta magát, de a beugró Pasini is nagyot ment. A KTM lesz az új Suzuki? Lehet, de a mászókavázról megoszlanak a vélemények. A verseny utáni sajtótájékoztató is jó hangulatban telt, ritka az ilyen kedélyes csevegés. Fű alatt lement a magyar bajnokság első fordulója is - nem túl nagy érdeklődés mellett. A ScooterApex idei Totalbike 24 esélye: valami majd csak lesz. Toszkána túra szervezés alatt, de puhul a csapat.

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 22.27MB - Duration: 48:31 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #074 - Marquez a MotoGP Baustistája

2019-04-11

Amíg Maz elhallgattatja a kutyát, addig kiderül, hogy Petrucci hízásra hajlamos. Folytatódik a Lorenzo kabaré, ezúttal a gombok a kormányon és a markolat zavarta hősünket. A kutya ismét bejelentkezik. Marquezről sokat nem érdemes mondani, kilépett a képből, aztán csá! A másik rajtrács-huszár Crutchlow barátunk, pár centi miatt ment a levesbe a versenye, bár egyes vélemények szerint úgyis túltolta volna. Roland szerint meg lehet cseszni negyven év fölött a fizikát és a biológiát, ettől függetlenül Rossi teljesítménye minimum megsüvegelendő. Lehetne egyenletet írni a tapasztalat, a reflexek és a fizikai kondíció összefüggéseiről, az utolsó körös beszúrást Dovinak akkor is tanítani kellene. Dovi nem volt boldog, de a dobogó harmadik foka kármentésként elfogadható. Iannonenak nem jósolunk hosszú jövőt a GP világában, a Vinales-jelenséget mi is próbáljuk megfejteni és feldolgozni. A Rossi - Marquez kézfogás nem sportszerű, inkább kényszerű volt. A Ducati kapcsán inkább a Superbike-ra fókuszálunk, vajon meddig tart a Bautista fölény? Időközben elkelt a Totalbike24 veteránja, toszkán túraterv, meg minden, amit akartok.

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 19.5MB - Duration: 42:28 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #073 - Nincs ez komolyan véve!

2019-03-31

Megfáradt cirkuszi mulatságok helyett ECU flash a kezdeti téma. Még mindig villanymotor egy sor négyes? Nagyon úgy tűnik, hogy a környezetvédelmi szabályozás megöli a motorozási élmény egy részét. Végre megkezdődött a 2019-es MotoGP szezon! A Moto3-ban Fenati alkotott, bár nem a végeredményre gondolunk. Az első tizenegy egy másodpercen belül végzett Katarban, nem rossz felvezetés! A Moto2 technikailag közeledik a MotoGP-hez, a Triumph blokk egyelőre bírja a strapát. Lüthi rangidősként majdnem meglepetést okozott, az Alex Marquez VB-cím egyelőre nagyon távolinak tűnik. A MotoGP-ben már az edzések is okoztak meglepetéseket, Vinales egy körön nagyon gyors volt, Rossi, Lorenzo és még jó páran csak szenvedtek. A versenyen kiderült, hogy Vinalest zavarja a többi versenyző, ülésszivacs nélkül pedig még egy Jack Miller sem tud végigmenni. Tanulság: ne hagyj el alkatrészt a motorodról! Az sem árt, ha nem fullad le a rajtrácson (Quartararo), vagy ha marad benne üzemanyag a végén (Iannone). Lorenzonak kijut mostanában a rosszból, egy birkabőrös üléshuzatot ajánlunk neki. A Honda kicsi és erős. Nagyon erős! Mégis Dovi nyert a Ducatin, Petruccinak viszont savanyú volt a szőlő. Rossi ismét megvillantotta rutinját, Crutchlow dobogója előtt pedig tényleg le a kalappal. Superbike = Bautista + Ducati + Pirelli, a Supersport pedig számunkra Sebestyén Peti!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 30.07MB - Duration: 1:05:32 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #072 - A Király és apródjai

2019-03-08

Hosszú idő után újra jelentkezünk! Roland - kiküldött helyszíni tudósítónk - exkluzív beszámolójával kezdünk a Superbike VB ausztrál nyitófordulójáról. Közvetlen, családias hangulat, sztárallűrök nélküli versenyzők, ráadásul a paddock-ban sem kell nyomorogni. Új lebonyolítási szisztéma (3 verseny a Superbike kategóriában), kötelező gumicsere a Supersportban, vázon hagyott motoremelő és egyéb nyalánkságok. Negyedik hely a Team Tóthnál (Barbera), és egy szenzációs 8. hely Sebestyén Petitől. A Honda megbocsátó, de nem annyira hegyes, mint a Yamaha. Reméljük Petit hamarosan az adásban faggathatjuk a kulisszatitkokról. A Superbike mezőnyben Bautista és a Ducati verhetetlenek voltak, a mezőny többi tagja egyelőre sportszerűen fanyalog. Limitált szériás literesek harcából csak egy újabb prototípus bajnokság jöhet létre, de úgy tűnik a Duksinál a pénz nem számít. Melandrinak maradt a Yamaha, ez az év vélhetően nem róla fog szólni. Megvennéd a Pirellit, ha nem bír ki egy teljes Supersport futamot? Esélylatolgatás a MotoGP szezonnyitó előtt: már megint nem biztos semmi. Vinales gyors volt Katarban, Rossi nem annyira optimista. A Suzukik jó formát mutatnak, legalábbis ezen a pályán), és az újoncoktól is várunk meglepetéseket. Zarco viszont úgy tűnik, hogy befürdött a KTM-mel. Az osztrák motornak megvannak a határai: gyorsulás, kanyarbemenetel, kigyorsítás - csak ezeken kell javítani! Bradley Smith is szerepet kapott a tesztelésen, Iannone nem tudta felhúzni a buksit a szétplasztikázott fejére. On the record rögzítettük tippjeinket - nem értettünk egyet, sőt, Kovaxnak van egy elmélete. A Hondás Dream Team-nek nem jósolunk nyugodt szezont, már keressük MM93 következő csapatát. A téli motoros elvonási tünetek enyhítésére kiváló lehetőség pár nap kanyargás a Kanári-szigeteken, Kovax elmeséli a részleteket. "Műhely" rovatunkban az ECU flash témát vesézzük ki, de miért kell rángatnia egy vadiúj motorkerékpárnak?! BMW helyzetjelentés Ausztráliából, Budapesten pedig ScooterApex Beast-et hamisítanak. Japán, jövünk!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 29.03MB - Duration: 1:03:16 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #069 - Ez már genetika, Apa!

2018-09-10

Időutazás, de Mugellóról és Barcelonáról soha nem késő beszélni. Történelmi Lorenzo győzelem Olaszországban, és ehhez csak egy új tank(pad) kellett. Jorge szárnyal, Dovi szenved, de Maznak nagyon furcsa ez az egész szituáció. Mondjuk a spanyolnál már a bőrruha zsebében lapult a Honda-szerződés. Jövőre kiderül, hogy a Ducati és a Honda mennyire más kávéház. Úgy sejtjük, hogy Pedrosa távozásában azért elég mélyen benne van Puig keze is. Yamaha? Rossi surranópályás dobogóival szépen gyűjtögeti a pontokat, de komoly gondok vannak a hangvillásoknál. MM tovább kóstolgatja a csúszáshatárt és az aszfaltot, de egyelőre bírják a szalagok és az ízületek. Michelin és tapadási haranggörbe, ez a tudományos magyarázat, hogy a hard is soft (és fordítva). Nem direkt, de megint belerugdosunk Lorenzóba. Dovi meg annyira semleges Kovaxnak, hogy még utálni se tudja. ScooterApex tervek a TB24-re (mondom én, hogy időutazás), a bizalom a Motowell iránt töretlen. Roland sávszélességet és fedélzeti kamerát kíván, ahelyett, hogy személyesen emelné az eseményt fényét. A győzelmi recept egyszerű: gyorsabban kell menni! Kovax pályamotorozási fejlemények két másodpercben, de az osztrák túrába még a végén Mazék is becsatlakoznak. Kis színesek a végére, ugorj neki, csak 51 perc, jobb előbb túlesni rajta!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 23.63MB - Duration: 51:28 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #067 - Amikor lejön a vörös köd

2018-06-02

A rajtrács-káosz miatt Kovax Jack Milleres lett, a Marquez-féle gymkhana gyakorlat sokaknál kiverte a biztosítékot, de ez még csak bemelegítés volt ahhoz, ami később jött. A Zarco - Pedrosa, Marquez - Espargaro és Marquez - Rossi full-contact incidensek elemzése, szájbarágósan. Idén korán indult a pilótakeringő, és ennek kapcsán nem tudjuk kihagyni Lorenzo cikizését. Rossi - Marquez konfliktus újratöltve, sajnos a verseny elején zajló remek csatáról ez elterelte a médiafigyelmet. Befejezésként kicsit ekézzük a Dornát, a versenybíróságot, meg úgy általában a médiát.

A szövegíró ügyosztályról pár hónap után indokolatlanul előkerült, lejárt szavatosságú felvétel, óvatosan fogyasztandó!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 27.92MB - Duration: 1:00:50 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #066 - Fogalmunk sincs, mi fog történni

2018-03-27

Előre szólunk, Roland hangsávja vállalhatatlan! Csak fogorvosoknak rovatunk: 50 ezer km-es szerviz BMW módra. De legalább jó lett. Mármint másodszorra. Óvatos szezonkezdet Magyarországon, a fokozatosság a lényeg! A fizikai felkészülés is fontos, de legalább a szerverszobában gyurmázás. Vagy Lorenzo módra publikált izzadás. Katar előtt elővesszük az üveggömböt is. Amit láttunk: Marquez. Amit szívesen látnánk: Zarco (gyári Yamahával). A tesztek alapján sokesélyes az idei sorozat, a Michelin nagyon szűk működési tartományú gumikat szállít. MM93 film a motogp.com-on, a gumipóker Brno-ban vagy Iannone átverése feledhetetlen pillanatok 2017-ből. Keepfighting - Mapping8 Lorenzo-ról is felemlegetjük az év végi blamázst. Vajon hová tűnt Talma 2005-ös katari előzése a netről? Melandri sokadvirágzását éli a Superbike VB-n, még az egyenesben is táncol alatta a Ducati. Azért érzésünk szerint a Kawasakinak lesz még ehhez egy-két szava. RIP Ralf Waldmann. Lőttünk pár új motoros cuccot, zsebbenyúlós év lesz ez. Nem bírjuk abbahagyni, kis színesek Roland régi Apriliájáról. Ahová néztél, oda ment, a 65 lóerő mese volt. "Mondj egy nevet" játék a végén, na de tényleg, miért Bradley Smith?!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 33.62MB - Duration: 1:13:18 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #065 - Űridő 8 millió euróért

2018-02-20

Sepang, hivatalos MotoGP teszt: egy gyors kört mindenki tud menni, már aki tud. Az eredmények taglalása előtt néhány színes: Capirex már az elektromos motorra is rákéredzkedett, bár hastájékon kicsit feszít a bőrruci. Az elektromos sorozat 2019-ben indul, emiatt a benzingőzös futamok lebonyolítási rendjét is átvariálják. Korai pilótakeringő: Vinales hosszabbított a Yamahával, ehhez kapcsolódva beletúrunk a versenyzők zsebébe. Röpködnek az euró-milliók, mi nem sajnáljuk senkitől, de azért mégis… Syahrin válthatja Folgert a Tech3-nál, túl fontos az ázsiai piac. A Redding-Aprilia páros eddig csalódás, de Vinalest is ütik jobbról-balról. Zarconak nem kell a 17-es katasztrófa-Yamaha, még a gyári csapat is inkább időutazásba kezd. Lorenzonak duplájára nőtt az arca a sepangi űridő okán, de a MotoGP nem drag race. A Hondánál egyelőre minden rendben, az új csapatfőnök egyelőre nem robbantotta fel a versenyzői békét. A Hondáról Ducatira váltás eredményei viszont nem azt sugallják, hogy a Honda a legjobb motor a mezőnyben. A KTM-nek most jön a neheze, a következő 1,5 másodperc lefaragása az élmenőkhöz kemény dió lesz. Nem csak a húsz éveseké a világ, de Morbidelli egyelőre gyorsabb, mint Lüthi. Tájföld az Tájföld, de Malajzia nem Malájzia, Roland helyreteszi a kiejtéseket. Ázsia után Finnország is hamarosan bekerül a versenynaptárba, szegény Pedrosanak nehéz lesz hőt csiszolni az első gumiba a kies északon. Az ingázást nem nevezzük motorozásnak, de 40 fokban minek markolatfűtés? Fehér ing és nyakkendő a Triumph-hoz dukál, a menedzser-izom viszont azon sem előnyös. Ha a Bridgestone-ra esküszöl, jobb, ha előre beszerzel több garnitúra gumit. Van, aki téli álmot alszik, mások kényelmesebb ülésre váltanak. Motorkiállítás magyar módra, csak a felvétel után derült ki, hogy elmarad az egész rendezvény. Milánó más kávéház, Ausztráliában viszont simán össze lehet pattintani egy jó kis magyar gulyást. Jó szórakozást!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 24.75MB - Duration: 53:55 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #064 - Őszintén, égfestés nélkül

2018-01-21

Dráma van: mállik az ötéves BMW kormánymarkolata, úgy tűnik erős marka van Rolandunknak. Te kereskedőként teli tankkal adnád át az autót/motort? Szomorú apropó: merénylet Melbourne-ben, aztán éles váltással karácsony 40 fok fölött. Roland odacsapott a HVCS brigádnak, de nem kicsit! Pedig általában van rajtuk bukó, de nem mindig...Troy Bayliss visszatér, és komolyan szeretné elkalapálni a fiatalokat. Pedrosának a pódiumról szól a történet, de Kovax ezzel is elégedetlen. Technikai szünet után sisatolás nélkül folytatjuk, kicsit csámcsogunk Jonathan Rea önbizalmán. 2018-as vendéglistát tervezgetünk: Laczkó Máté, Bódis Ricsi, Posta Viktor és Taschi bácsi a kalapban. Mi az átlagéletkora a magyar motorpiacnak, ha mindenki karbiszinkronra vágyik? Könyvajánló rovatunkban Roland és Maz beszélgetnek. Hírportált a magyar gyorsasági versenyzőknek, némi képzavarral szomjazunk a hírmorzsákra. Jók az öregek a háznál, Rossi és Zarco példáján már nem csak tiniket keresnek a MotoGP-be. Ha Stoner tényleg 20 millió dolcsival szállt ki a cirkuszból, abból azért jut zsíroskenyérre. Pedig lehúzták egy Duksival. Komoly személyi változások a HRC-nél, de a költségvetéssel várhatóan nem lesz gond. Off-season szagú adás, off-season színvonalon.

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 30.73MB - Duration: 1:06:59 m (64 kbps 44100 Hz)


Tripla Apex #063 - Suggested Engine Mapping 8

2018-01-14

Karácsony előtti kézműves sör némi motoros habbal, az ünnepek alkalmával Roland is engedékenyebb. Ha a dög melegben nincs kedved beöltözni, az már nem is motoros idő? Élménybeszámoló Valenciából, az évadzáró MotoGP futamról. Az új iskola: elesel, de mégsem. Aki tanítja: Marc Marquez, a 2017-es világbajnok. Roland szerint kis vasgyúró, meg mákos is, ráadásul 3 DNF-fel nyert bajnokságot. A Ducati becsülettel küzdött, de nem voltak versenyképesek. Lorenzo bölcs döntése népharagot gerjesztett, amit Dovizioso úriemberként kezelt. A közönség viszont nem kegyelmezett, a "Marquez Lorenzo ölében" kép még viszonylag enyhe megnyilvánulás. Zarco az év újonca, kíváncsian várjuk a jövő évi produkciót. Néhány információmorzsa a verseny logisztikájáról, valamint az évzáró tesztről, a nem gyári Honda után a Ducati jó választás lehet néhány fiatal tehetségnek. Fordulatszám-limit a WSBK-ban, a Kawasaki ellen kitalált fegyver egyelőre fordítva sült el. Iannone huszonvalahány bőrruhát fogyaszt el egy évben, szerinted benne van az igazolási excel-ben, hogy a jelölt hányszor dobja el a vasat egy szezonban? Nem tudunk elszakadni Lorenzotól, ekézzük még egy kicsit. Pár házon belüli tockos szorulás ellen, elvégre mi vagyunk a podcastolás Lorenzói. Egy elveszettnek hitt adás, fogyasszátok szeretettel!

More   Download

Filetype: MP3 - Size: 27.86MB - Duration: 1:00:42 m (64 kbps 44100 Hz)


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |